Co je to duplicitní obsah
V tom to článku podrobně proberu co je to duplicitní obsah a jeho zápory. Nejdříve se zaměřím na to, jak duplicitní obsah vzniká.
Jak vzniká duplicitní obsah?
Duplicitní obsah vznikne zcela jednoduše a to tak když je stejný obsah publikován na více stránkách pak hovoříme o duplicitním obsahu. Nejčastěji vzniká co se týče textové podoby při publikování PR článků, když publikujete jeden článek do více PR katalogů.
Velkým problémem, je ale i to když registrujete své stránky do katalogů ve více tvarech tedy například s www a bez www
http://www.svetwebu.cz a http://svetwebu.cz
Pokud takto činíte, tak půlka vaší práce je zbytečná. Vyhledávač si vybere jednu z těchto variant a tu bude preferovat ve výsledcích a tu druhou bude přehlížet a může dokonce brát v potaz zpětné odkazy pouze na preferovanou stránku a ty vedoucí z druhé varianty vám vůbec v SEO nepomohou.
Jaké následky má duplicitní obsah?
Vyhledávače se snaží uživatelům dávat originální a co nejvíce relevantní výsledky hledání proto nemají rádi DUPLICITNÍ obsahy a razantně se jim brání. Na předchozích řádcích jsem popsal následek, když máte odkazy vedoucí na doménu s www a bez www, teď dám příklad na něčem jiném a to na pr článcích. Spousta lidí napíše jeden PR článek a registruje ho do 50 katalogů, jenže článek ztrácí většinu svého významu a rozhodně vám vyhledávače nepřidají tolik hodnoty katalogů, jako kdyby jste měli 50 originálních článků. U obsahu je tomu většinou tak, že když vyhledávač objeví DUPLICITNÍ obsah na více stránkách, tak najde stránku, která byla s tímto obsahem za indexována, jako první a tu preferuje a ostatní ignoruje.