Kvalita stránek z pohledu vyhledávačů
Zaměřím se na ON-Page faktory. Vyhledávače jsou „slepé“ a nezáleží jim tedy na rozdíl od návštěvníků na designu stránek. Pokud chcete být na dobrých místech ve výsledcích vyhledávání je třeba se přizpůsobit požadavkům vyhledávačů. Protože vyhledávače nevidí grafiku ani doprovodné obrázky v textu vidí pouze alternativní popis, pokud chcete vědět, jak přibližně vidí robot vyhledávače vaše stránky tak si vypněte CSS v prohlížeči.
Důležité parametry:
- URL
- Stáří webu
- Počet odchozích odkazů
- Kvalita textu
- Frekvence aktualizace obsahu
URL
Dá se říci, že i vyhledávače dají na první dojem, kterým je doména a následné odkazy na jednotlivé články. Stejně tak jako vám se více líbí odkaz typu: vasestranky.cz/zadrada/, nežli vasestranky.cz/?p=98776556565
Stáří webu
Princip je stejný, jako v lidské společnosti starší občané v našem případě stránky jsou váženější, nežli nově vzniklá stránka.
Počet odchozích odkazů
U SEO se nehledí jen na příchozí zpětné odkazy, ale i na odchozí tedy na které odkazujete vy. Odkazujte jen na pár kvalitních stránek, hodně odkazů škodí a rozhodně se vyhněte odkazování na nemorální stránky.
Kvalita textu
Vyhledávače velice dbají na text na počet slov a jak kvalitní text je. Zda se v něm zbytečně neopakuje mnohokrát jedno slovo, která slova jsou tučně zvýrazněná a má jim dát vyšší hodnotu atd. Především se vyhledávače dívají zda váš text, který se zobrazil ve výsledku vyhledávání souvisí s hledaným výrazem a zda je pro návštěvníka přínosný, proto zadávejte pouze klíčová slova, která se na stránkách nachází.
Frekvence aktualizace obsahu
Stejně tak, jako máte rádi vždy aktuální tisk na novinovém stánku tak i u internetových stránek se jedná o podobný princip. Vyhledávače prostě mají rády nový obsah a čím kratší časový úsek mezi novými články je tím pro vás lépe. Takže zde mají nevýhodu stránky, které po vytvoření se neaktualizují a nemění svůj obsah.