Kvalita zpětných odkazů
Kvalitu odkazu ovlivňuje mnoho faktorů a bylo by dobré, některé z nich znát. Jako nejkvalitnější zpětný odkaz se bere textový odkaz. Bannery v dnešní době jsou zcela na ústupu a co se týče vyhledávačů nikdy nebyly nijak výrazným přínosem. Je důležité vědět, že každý odkaz je jinak kvalitní. Pro příklad uvedu, že můžete registrovat své stránky do 50katalogů a přínos je stejný, jako jeden vyměněný odkaz se stránkou, na které se nachází 2 odkazy z toho jeden je na vás a stránka má třeba 1PR. Z toho vyplívá nezáleží na kvantitě,ale na kvalitě.
Určení kvality zpětného odkazu:
(zde si uvedeme pár parametrů k určení přibližné kvality a tím pádem přínosu odkazu pro SEO stránek)
Odkazující stránka:
Kvalita odkazu závisí ve velké míře na kvalitě odkazující stránky, protože ta vám předává část své kvality. Čím větší má ranky tím kvalitnější bude odkaz, je důležité hledět, ale i na počet odkazů na stránce s tím souvisí předávání ranků o kterém si můžete přečíst ZDE.
Příbuznost:
Vyhledávače dávají mnohem větší váhu odkazům ze stránek s příbuzným zaměřením: Například stránky o zelenině odkazují na obchod se zeleninou. Takový odkaz dostane mnohem větší váhu, nežli když odkazují stránky o zelenině na obchod s letadly.
Vnoření do textu:
Asi největší váhu mají odkazy v PR článcích. Co je to PR článek se dozvíte ZDE. Tato váha vyplívá z významu vyhledávačů, který se snaží dávat co nejrelevantnější výsledky. Proto se raději přiklánějí odkazům vnořeném do smysluplného textu souvysejícího s obsahem stránek, nežli odkazům v patičkách stránek.
Podoba odkazu:
Pokud si chcete zlepšit SEO rozhodně doporučuji textový odkaz. Pokud, ale chcete upoutat pozornost uživatelů tak bych doporučoval nějaký FLASH banner.
Jak by měl zpětný odkaz vypadat:
Příklad podoby zpětného odkazu je zde:
target=“_blank“ – je parametr, který způsobuje, že se odkaz otevře v novém okně. Není nutný.