Alternativní popis
Možná si někdo řekne po přečtení nadpisu, jak souvisí alternativní popis s SEO?
Odpověď je neuvěřitelně snadná víc než si myslíte. Na vašich stránkách by se neměl objevit, ani kousek grafiky bez alternativního popisu.
Jaký má smysl psát alternativní popis?
- Internetové stránky si skoro vždy zakládají na vysoké přístupnosti. Takže nesmíte zapomenout na nevidomé lidi, kteří mají speciální programy, které jim internetové stránky předčítají. Pokud narazí na obrázek přečtou jeho alternativní popis, takže vůbec nezkoušejte psát alternativní popisy zcela nesouvisející s pravdou na obrázku.
- Hlavní důvod je, že i vyhledávače jsou SLEPÉ neokážou číst text z obrázku nedokáží určit jeho obsah a smysl v článku. Alternativní popis musí být vždy co nejvíce relevantní k obsahu obrázku. S velikostí alternativního popisu to nepřehánějte, pište ho co nejstručněji. Maximálně v jedné větě.
Důležité: Za každou cenu se vyhněte nadpisům na stránce v grafické podobě, tedy v obrázku. Již dříve jste se dozvěděli, že vyhledávače dávají nadpisům značný význam a že i nadpisy mají svá pravidla. Pokud uděláte nadpis, jako obrázek vyhledávače nepoznají, že se jedná o nadpis a nedají mu takovou hodnotu.
Jak napsat alternativní popis k obrázku?
Z programátorského pohledu, je to zcela primitivní posuďte sami:
Alternativní popis má své místo v alt=“"
Výstraha: Nezkoušejte zneužívat alternativní popis pro spamování klíčovými slovy
Například:
alt=“SEO,SEO,SEO,SEO,SEO,SEO,SEO,“
Takovýto způsob patří mezi Zakázané praktiky SEO a mohli byste za ně být potrestání BANEM.