Katalog vs. Vyhledávač
Pro úvod bych chtěl podotknout, že obrovské množství uživatelů opravdu neví rozdíly mezi katalogem a vyhledávačem, ba si je i pletou mezi sebou. Možná se to někomu bude smát k smíchu a teď se trochu zasměje, ale bohužel je to tak. Jelikož se tato kniha zabývá Optimalizací pro vyhledávače je nutné, abyste jako optimalizátor přesně věděli rozdíly mezi nimi a jejich funkci. Díky tomu budete moci využít všechny jejich přínosy pro vaši Optimalizaci.
KATALOGY:
Počet katalogů se odhaduje na tisíce. Jistě vám již došlo, že kvalitních katalogů, nejsou tisíce ba i stovky. Na českém a slovenském internetovém portfoliu katalogů jsou jen desítky opravdu kvalitních katalogů, na kterých má smysl registrovat stránky. Přesné informace o Katalozích se dozvíte na stránce věnované pouze katalogům.
VYHLEDÁVAČE:
Vyhledávače lze spočítat na prstech na rukou. Mezi nejvýznamnější vyhledávače na českém trhu je Seznam.cz a já osobně doufám, že ještě dlouho bude. Je zcela přizpůsoben českému uživateli a nabízí mu mnoho více nežli zahraniční konkurenti, kteří v ČR mají pouze pobočku. Registrace do vyhledávačů, jako taková není možná, lze pouze pomocí formuláře upozornit vyhledávač na vaší stránku. Vyhledávač následně pomocí svých algoritmů indexuje vaše stránky a dává jim příslušná pořadí ve výsledcích. Bližší informace o vyhledávačích se dozvíte na stránce věnované pouze vyhledávačům.
Rozdílů mezi katalogem a vyhledávačem je nespočet. Do katalogu registrujete své stránky napevno a získáte tak jeden zpětný odkaz na vše stránky. U vyhledávačů je to zcela odlišné ty si vás indexují sami každou novou stránku. Počet návštěvníků, kteří přijdou na vaše stránky přes katalog je opravdu mizivý, zato z vyhledávačů tvoří většinou minimálně 90% návštěvníků, proto jsou tak důležité přední příčky.
Menší tabulka s rozdíly:
Rozdíly: | Katalog | Vyhledávač |
Vkládání stránek | Ručně | Automaticky |
Indexování stránek | Ne | Ano |