Obecné vysvětlení meta tagů
Meta tagy jsou zvláštní tagy s přesným určením. Jejich pozice je vždy v hlavičce tedy mezi a. Mnoho lidí meta tagy nevyužívá což je špatně. Sice význam těchto tagů upadá, ale pořád mají své místečko v SEO. Jejich význam je především pro vyhledávače.
Nejpoužívanější meta tagy:
Jazykové kódování
Jistě jste se již setkali se stránkami, kteří místo háčků a čárek měli nesmyslné znaky za to může tento meta tag, který určuje jazykové kódování stránek.
UTF-8- Jazyková sada obhajující většinu znaků včetně českých. Zajistí správné zobrazování háčků a čárek.
Popisek
<meta name=“description“ content=“Váš text“ />
Jedná se o popis obsahu stránky. Sem napište jednu větu vystihující danou stránku. Tento meta tag využívají, některé vyhledávače při výsledcích hledání. Připojují ho k
Příklad:
V Google:
Tento meta tag má omezený počet znaků. Nedělejte popisek příliš dlouhý, poněvadž by se stejně celý ve výsledcích hledání nezobrazil.
Klíčová slova
Klíčová slova se vkládají do tagu
Počet klíčových slov je omezen. Jak vybrat správná klíčová slova se dozvíte v samostatném tématu.Klíčová slova se oddělují čárkou. Uživatel klíčová slova normálně nijak nevidí ty jsou pro vyhledávače. Klíčová slova jsou důležitá slova z textu na stránce. Bohužel někteří vyhledávače je zcela ignorují například Google, ale stále je výhodné je psát.
Autor Pomocí meta tagu lze uvádět i autora stránek |
Příklad hlavičky stránky:
|